مهمترین هدف تیونینگ فنی اتومبیل ارتقا قدرت و شتاب دوچندان است. این خودروها به دلیل محبوبیت دوچندان در کلاس جهانی، در بخش قطعات افتر مارکت، فراوان غنی میباشند و تنوع محصولات و قطعات تقویتشده برای آنها بالا است؛ ولی در مقابل، اتومبیل های ناشناس و کاهش شناختهشده، به عامل اقبال کمتر جهانی، در بخش افتر مارکت زیاد ضعیف میباشند و خیلی نمیتوان بر روی قابلیت و امکان تیونینگ نمودن آنها حسابی گشوده کرد. این قطعه خویش یکی از از مهمترین قطعات در فعالیت تیونینگ فنی خودرو می باشد که اکثری از اشخاص به عامل عدم دانایی و آشنایی اساسی موتور و بخش فنی ماشین از آن بی خبر میباشند و در واقع بیشتر به تیونینگ ظاهری ارزش می دهند اما یک خودروی اسپرت قشنگ حتما بایستی از لحاظ، شتاب، شتاب و توان موتور هم حرفی برای گفتن داشته باشد که اصلی ردوبدل این قطعه هم می توانید به شتاب و سرعت و اقتدار بیشتری تیونینگ کیوانی دست پیدا کنید. تغییرات حجم موتور از شیوه راههای متمایز انجام میشود. تیونینگ اتومبیل به طور معمول بر مشخصاتی مانند ویژگیهاي آیرودینامیک و جور طراحی رکابها، سپرهای جلو و عقب، اسپویلرها، دریچههاي هوا و رینگهاي ماشین تاثیرگذار می باشد و به طور بیشتر تغییرات مختلفی را بر روی آنها انجام میدهد. تقریباً کلیه ماشین های که در جهان ساخت میشوند، قابلیت تیونینگ شدن دارا هستند ولی اینکه هر اتومبیل تا چه مقدار قابلتغییر و دستکاری است، نکته مهمی محسوب می گردد که نباید از آن بیخبر شد. چراغها سهم متعددی در جذابیت ظاهری خودرو داراهستند و تغییرات همین بخش، عموماً شامل استفاده از زنون، دودی کردن چراغها و تیونینگ جک t8 ردوبدل کاسهچراغها میشود. تعویض سپرها نقش زیادی در تغییر و تحول نمای ظاهری خودرو نیز دارند. غالبا عمده ماشینهای موجود در ایران، به جز تعدادی دسته محدود دارای جلو پنجره کوچک و محدودی میباشند در صورتی که خود جلو پنجره بزرگ، به تنهایی می تواند نماد قدرت ماشین باشد. البته گهگاه زمان ها برای کاهش هزینه، به جهت تغییرو تحول طول خودرو تنها به بریدن فنرها اکتفا میشود! در نمای بیرونی دارای حذف کلیه زههای بدنه خودرو، روی اکثر دیده شدن خطوط عضلانی خودرو تأکید میشود. در ماشینهای ساده بهمنظور کمتر صدای خروجی، مسیری پر پیچوخم و طولانی طراحی شده است، اما در ماشین های اسپرت اصلی کارگزاشتن هدرز، خالی نمودن کاتالیزور، به کار گیری از لوله اگزوز مهم میزان مرغوب بودن بالا، حذف انباره و ساخت یک مسیر صاف برای خروجی هوای موتور تا حد چشمگیری می توان موجبات ارتقاء قدرت خروجی و چالاکی را فراهم کرد. در بخش جلوپنجره نیز، اکثر زمان ها حذف کلیه پرهها و لوگوی ماشین در جهت تولید حس بزرگنمایی در جلوپنجره انجام میشود. چرا خودروسازان خودشان همین تغییرات را بر روی ماشین انجام نمیدهند تا ماشینهای قوییتری ایجاد کنند؟