نظر ظرف را بسته بندی نکنید. به تعداد داوران اجازه دهید تا حرکت کنند.



راه حل ایده آل باید در کوتاه مدت پیامدهای سیاسی خنثی داشته باشد و در بلندمدت احساسات حزبی را کاهش دهد تا مشروعیت نهاد در جامعه تقویت شود. شاید مهم‌تر از همه، همانطور که آدام وایت، کمیسر دیوان عالی در بیانیه‌ای درباره کار کمیسیون گفت، هر تصمیمی باید «اصلاحات خود را که با روحیه خویشتن داری انجام می‌شود» تشویق کند. در سطح عملی، هر پیشنهاد اصلاحی باید از طریق قانون گذاری قابل اجرا باشد، نه از طریق اصلاح قانون اساسی دشوار.

طرح ما، شبیه به مفهوم ارائه شده توسط استاد حقوق در دانشگاه شیکاگو دانیل همل و به پاورقی در گزارش کمیته تقلیل می یابد، به این اهداف دست می یابد و سزاوار توجه بیشتر است: به تعداد داوران اجازه داده شود که دریانوردی کنند.

همانطور که بسیاری در جریان بحث اصلاحات فعلی اشاره کردند، قانون اساسی چیزی در مورد اندازه دادگاه عالی بیان نمی کند. تعداد قضات دادگاه ابتدا در سال 1789 شش نفر تعیین شد و در سال 1863 به 10 نفر افزایش یافت و سرانجام در سال 1869 به 9 قاضی کاهش یافت. همه این تغییرات توسط قوانین کنگره ایجاد شد. در حالی که برخی از این به عنوان یک استدلال به نفع افزایش اندازه آن استفاده می کنند (به راحتی، به اندازه کافی بزرگ که تعادل ایدئولوژیک را در جهت دلخواه شما متمایل کند)، رویکرد بهتر این است که ایده اندازه مشخصی از دادگاه را به طور کامل رد کنید.

برخلاف سایر پیشنهادها، پیشنهاد ما به منبع اصلی بسیاری از مواردی که مشروعیت دادگاه را تضعیف می کند نیز مربوط می شود: خود فرآیند نامزدی و تأیید.

چه داستان را با اخراج تاییدیه رابرت بورک در سال 1987 شروع کنید، چه جلساتی که هرگز در سال 2016 برای مریک گارلند برگزار نشد، یا وقایعی که پس از متهم شدن برت کاوانا به تجاوز جنسی در سال 2018 رخ داد. شواهد روشن است. این نبردها برای تایید در مجلس سنا به طرز چشمگیری نگرش دادگاه را به روش های ایدئولوژیک و قطبی قابل پیش بینی تغییر می دهد.

وقتی فرسایش هنجار شروع می شود و مقصر کیست، سیاسی شدن بی ثبات کننده دیوان عالی به تب می رسد. ابتدا، آستانه 60 رای سنا برای نامزدهای دادگاه های پایین تر به پایان رسید و چند سال بعد با پایان خواست نامزدهای دیوان عالی کشور مواجه شد. پس از اعلام 10 ماه قبل از انتخابات برای تایید عدالت جدید زمانی که رئیس جمهور از حزب مخالف بود، بسیار نزدیک بود، سنای تحت کنترل جمهوری خواهان با خوشحالی از تایید قاضی امی کانی بارت در کمتر از 10 هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2020 خوشحال شد. فعالان لیبرال بر این موضوع تاکید دارند. قاضی استفان بریر بازنشسته می شود تا بایدن بتواند جانشین خود را قبل از اینکه سنا در سال 2022 فرصتی برای تغییر اختیار داشته باشد تعیین کند.

هر یک از این قسمت ها توسط افرادی خارج از دادگاه کارگردانی می شود. خود قضات کنترلی بر نحوه برخورد این شرکت کنندگان با دادگاه نداشتند، اما نتیجه مستقیماً اعتبار آن را تضعیف کرد.

مشروعیت نهادی دیوان عالی به طور کامل متکی به احترامی است که از سایر شاخه های دولت و جامعه به عنوان یک کل دریافت می کند – مخزن حسن نیت آن که در 232 سال گذشته انباشته شده است. این حسن نیت به دادگاه اجازه داد تا از بحث برانگیزترین تصمیمات جان سالم به در ببرد، اما تقابل سیاسی طولانی مدت اخیر توسط سنا، دادگاه را به آستانه بحران نهادی رسانده است.

مطمئناً درست است که بخشی از آنچه باعث کاهش اعتبار عمومی دادگاه می‌شود، تصمیمات خود دادگاه است، اما پیشنهادات کمی برای اصلاحات ساختاری می‌تواند امیدوار باشد که تصمیم‌ها به تنهایی تغییر کند. بهترین امید ایجاد ساختارهای محرکی است که منعکس کننده آرمان های جاه طلبی مدیسون در مقابل جاه طلبی در دولت باشد، در حالی که شوک رویدادهای خارج از کنترل دادگاه را کم رنگ کند.

در اینجا نحوه کار پیشنهاد ما آمده است. هر رئیس‌جمهوری می‌تواند در دوره‌ای از دوره اول ریاست‌جمهوری خود یک (یا شاید دو یا بیشتر در یک دقیقه) قاضی منصوب کند. آغاز سال دوم یک لحظه منطقی به نظر می رسد. این امر پس از رسیدن به دستور کار اصلی قانونگذاری و قبل از هر گونه انتخابات میان دوره ای خواهد بود. در صورت انتخاب مجدد، آنها می توانند در دوره دوم خود قاضی (یا دو نفر) دیگر را منصوب کنند.

هنگامی که جای خالی در نتیجه فوت یا بازنشستگی ظاهر می شود، (مستقیم) پر نمی شود. بنابراین دادگاه ممکن است 10، 11، 12 یا 13 قاضی داشته باشد یا هفت، هشت یا نه قاضی داشته باشد. این سناریو چه خواهد بود؟ نه این امکان وجود دارد که یک رئیس جمهور نامزدهای بیشتری نسبت به دیگری داشته باشد، نه این امکان وجود دارد که عدالت زمانی را برای بازنشستگی آنها تعیین کند تا شانس یک جانشین سازگار از نظر ایدئولوژیک را به حداکثر برساند، و نه امکان دارد که سنا تا انتخابات بعدی یک کرسی داشته باشد. رفراندوم صریح حزب در دادگاه .

برای قضات، این امر آنها را آزاد می‌کند تا هر زمان که بخواهند بازنشسته شوند یا اصلاً بازنشسته نشوند، که به آنها اجازه می‌دهد تا زمانی که احساس می‌کنند در دادگاه مشارکت دارند، خدمت کنند. اگر خود قضات قاطعانه بر این باورند که اندازه مشخصی از دادگاه مناسب است، آنها می‌توانند هنجارهایی را – رسمی یا غیررسمی – در مورد سن بازنشستگی تعیین کنند، به طوری که قضات ارشد زمانی که دادگاه به اندازه معینی رسید بازنشسته می‌شوند یا از نظر ایدئولوژیک به صورت جفت بازنشسته می‌شوند. شرایط طیف اگر دادگاه به اندازه‌ای که قاضی‌های ساموئل آلیتو، بارت، بریر و کلارنس توماس اخیراً در تیتر اخبار قرار گرفتند، غیرحزبی باشد، به اعمال آنها اجازه می‌دهد تا سخنانشان را منعکس کنند.

برای روسای جمهور، این امر قابلیت پیش بینی و احساس عدالت را ایجاد می کند. یکی از انتقادات رایج در مورد محدودیت ماموریت این است که آنها انتصابات قضایی را به عنوان پاداشی برای کسب ریاست جمهوری بیش از حد صریح می دانند. آیا می توان چنین انتقادی را به پیشنهاد ما وارد کرد؟ البته – اما این پویایی به همان اندازه در سیستم فعلی وجود دارد، جایی که جای خالی به طور دلخواه یا استراتژیک ایجاد می شود، همانطور که در سیستمی که به طور قابل پیش بینی و منصفانه ایجاد می شود، وجود دارد.

برای عموم، این باعث می‌شود که شور و شوق به سمت انتصابات قضایی در یک چرخه قابل پیش‌بینی که در آن خطرات از انتخاباتی به انتخابات دیگر ثابت است، سوق دهد. مهمتر از آن، هم از نظر عملی و هم به لحاظ نمادین، این ایده را منعکس می کند که دادگاه – و هر کرسی آن – متعلق به شهروندان دموکراسی ما است، نه به عدالت خاصی. به جای پر کردن صندلی قاضی آنتونین اسکالیا یا قاضی روث بادر گینزبرگ، ما صندلی را پر خواهیم کرد. مال ما کرسی های هر دولت جدید ریاست جمهوری.

در مورد چند موضوع عملی دیگر، این پیشنهاد می تواند از طریق قانون گذاری در کنگره اجرا شود و نیازی به اصلاح قانون اساسی ندارد. همچنین درست است که طبق این طرح، دادگاه به جای فرد، به احتمال زیاد تعداد صندلی‌ها فرد خواهد بود. این می تواند مانورهای استراتژیک بیشتری را برای ایجاد یک اجماع گسترده تر در مورد تصمیمات محدودتر تشویق کند و گاهی اوقات می تواند دیوان عالی را در بن بست قرار دهد و بنابراین تصمیم دادگاه بدوی را اجرایی می کند. به نظر نمی‌رسد که هیچ یک اثر مشروعیت‌زدایی بر دادگاه به‌عنوان یک کل نداشته باشند، و هر دو در واقع ممکن است اثرات مثبت و متوسطی داشته باشند. درست است که هیچ چیز در این پیشنهاد مستقیماً انگیزه های فعلی را برای معرفی قضات جوان به منظور به حداکثر رساندن مدت تصدی آنها در دادگاه تغییر نمی دهد. اما حذف نیاز به زمان بازنشستگی استراتژیک می‌تواند انتخاب نامزدهای «حرفه‌ای میان‌سال» با تجربه حرفه‌ای متنوع‌تر را برای روسای جمهور آسان‌تر کند. حداقل، این امر باعث تشدید روند فعلی به سمت نامزدهای جوان تر نمی شود.

این سوال باقی می ماند که آیا رئیس جمهور باید یک یا دو نامزد را انتخاب کند؟ اگر اولی باشد، به نظر می رسد اندازه رگ به طور غیرقابل اجتنابی کوچکتر می شود. تنها یک قاضی 36 سال خدمت کرده است (نرخ جایگزینی 9 قاضی با یک انتصاب هر چهار سال)، و در حالی که به نظر می رسد قاضی توماس به احتمال زیاد دوم شود، میانگین دوره به احتمال زیاد هرگز بیش از سه دهه نخواهد بود. در صورت دومی، اندازه دادگاه احتمالاً برای مدتی بیش از 9 خواهد بود، مگر اینکه قضات در سنین پایین‌تر شروع به بازنشستگی کنند. داشتن دو جای خالی در آن واحد همچنین می‌تواند رؤسای جمهور را تشویق کند که حداقل یک نامزد با اصرار ایدئولوژیک کمتر را معرفی کنند تا احتمال تایید سنا را افزایش دهند و به طور بالقوه دادگاهی را که از نظر ایدئولوژیک متعادل‌تر در سراسر طیف تشکیل می‌دهند، پر کنند.

در مسیر کنونی ما، دادگاه عالی با عجله به مقیاس مداوم اعتماد عمومی می رود، و دادگاه به عنوان یک بازیگر آشکارا حزبی تلقی می شود.

دموکرات‌ها به طور فزاینده‌ای با آنچه جمهوری‌خواهان مدت‌ها می‌دانستند بیدار می‌شوند: انتصاب دادگاه‌ها می‌تواند عاملی قدرتمند برای بسیج در سطوح عادی باشد. به خودی خود، مردم بر اساس نوع قضاتی که می خواهند در دادگاه منصوب شوند، رای می دهند، مشکلی نیست. بالاخره ما یک دموکراسی انتخاباتی هستیم. اما زمانی که پیدایش این جاهای خالی تصادفی است یا بدتر از آن، به نظر می رسد که برای اهداف ایدئولوژیک توسط قضات یا سیاستمداران دستکاری شده است، ذهنیت پرواز پرواز 93 مبنی بر اینکه هر انتخابی می تواند پیامدهای وجودی و چند نسلی برای تعادل دادگاه داشته باشد. به طور فزاینده ای تلفظ می شود (و نه کاملاً اشتباه: اینکه دونالد ترامپ سه کرسی را در چهار سال پر کرد، پس از اینکه هر یک از سه سلف او تنها دو کرسی را در هشت سال پر کردند، ناسازگار بود).

اصولاً هیچ پیشنهاد اصلاحی نمی تواند «مشکل» مشروعیت دادگاه را حل کند. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که نهادهایی ایجاد کنیم که خویشتنداری، تعامل متقابل و جاه‌طلبی را تقویت کنند که با جاه‌طلبی‌هایی که با آرمان‌های دیرینه مدیسون ما سازگار است، در تضاد باشد. آیا تضمینی وجود دارد که سنای طرف مقابل پس از اجرای پیشنهاد ما برای ریاست جمهوری نامزد نشود؟ خیر اما به جای سیستم فعلی ما، که در آن این نتیجه با عدم اطمینان در مورد زمان رخ دادن جای خالی بعدی ترکیب می‌شود، این رویکرد به همه اجازه می‌دهد تا دقیقا بدانند تصمیم بعدی چه زمانی می‌آید و به مردم اجازه می‌دهد با شرط‌بندی روشن رای دهند.

در فدرالیست شماره 10، جیمز مدیسون این استدلال را تمجید می کند که جناح های پر رونق با یکدیگر مخالفت می کنند و منجر به سیاست های معتدل مبتنی بر بحث و سازش می شود. اما سیاست چریکی امروز به جایی رسیده است که مشروطه خواهان ما نمی توانند تصور کنند. ما شاهد بحث بسیار کمی در مورد ماهیت و حتی سازش های کمتری هستیم و این اختلاف نظر اکنون گریبان دیوان عالی کشور را گرفته است.

تصمیم پیشنهادی ما به آرمان‌های دوران تأسیس احترام می‌گذارد، و تضمین می‌کند که قضات از انتقام‌جویی سیاسی – یک الزام فدرال – جدا می‌مانند، در حالی که نامزدی دادگاه‌ها را قابل پیش‌بینی و رویدادهای منظم – یک ضرورت ضد فدرال می‌داند. شاید مهمتر از همه، این تنظیم به رای دهندگان اجازه می دهد تا تصمیمی آگاهانه در صندوق رای بگیرند، در حالی که انگیزه سناتورها برای برخورد با دادگاه به عنوان یک سکوی پرشی سیاسی دیگر در تلاش برای انتخاب مجدد را کاهش می دهد.


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر