در ارتفاع 30 پایی جو استیک را به سمت عقب کشیده تا Flare کنم و در نهایت پس از فرود تراتل را در حالت معکوس قرار دادم تا در کنار ترمز خودکار، سرعت هواپیما تا رسیدن به 10 نات کاهش یابد و در نهایت از مسیر خزش M2 از باند خارج شدم. جدیدترین ویدئوی کانال یوتیوب تراتل هاوس به این سؤال هیجان انگیز پاسخ داده است. اگر فلایت کنترلر را با یک کلید ایمنی استفاده می کنید (مثل Pixhawk) آن را فشار داده تا به رنگ قرمز درآید. کلیه این موارد در یک موتور کاربراتوری موجب بهبود تنفس موتور و نتیجتا” راندمان حجمی بیشتر موتور میشود.تغییر کابراتور و افزایش تعداد کاربراتور هزینه بیشتری نسبت به راه قبلی داشته و ضمنا” به صورت تغییر تنها در سیستم کاربراتور نتیجه چندان محسوسی در نیروی تولیدی موتور بدست نخواهید آورد و اینکار باید به صورت ترکیبی با سایر راههای افزایش راندمان حجمی موتور صورت بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.در هر صورت تعویض کابراتور موجب ایجاد تغییرات اصولی در موتور خودرو و خارج شدن شکل و فرم اصلی موتور از حالت استاندارد میشود. به تعبیری حتما باید به تعمیرگاه مراجعه شود و پس از بررسی تمام قسمت های مشکوک در این اختلال، علت را پیدا کرد و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام داد.

داج قدرت 710 اسبی داشته درحالی که جیپ خروجی 707 اسبی را ارائه می نماید. اسلت slat : این بالچه از نوع براافزا میباشد که در لبه حمله بال نصب میشود و با کنترل جریان هوا باعث افزایش برا میشود . مسابقه دوم بدون لانچ کنترل برگزار می گردد هرچند نتایج تغییری نمی نمایند و دورانگو زودتر به خط سرانجام می رسد. اوروس دو رقیب آمریکایی را دنبال می نماید اما دمای پایین محیط کشش خودرو را در زمان لانچ تحت تأثیر قرار داده است. در مسابقه اول هر سه خودرو از لانچ کنترل استفاده می نمایند اما دورانگو در ابتدا پیش می افتد و دو خودروی دیگر نمی توانند به آن نزدیک شوند. سیال هیدرولیک در هواپیما وظیفه انتقال فشار و قدرت را بر عهده دارد سیال هیدرولیک در هواپیما از سه نوع مختلف است نوع اول از جنس روغن های گیاهی نوع دوم از جنس مواد های نفتی نوع سوم از جنس فسفات استر که هواپیما های امروزی از نوع فسفات استر استفاده میکنند یک نوع سیال هیدرولیکی که امروزه در هواپیما ها استفاده میشود SKYDROL میباشد که این مایع بنفش رنگ است خدمه فنی در حال کار با سیال هیدرولیک حتما باید نکات فنی ایمنی را در نظر بگیرند و رعایت کنند مثلا نباید به سیال هیدرولیک دست بزنند و سیال هیدرولیک مخصوص آن هواپیما را بدان تزریق کنند یا سعی کنند آشغال با سیال هیدرولیک مخلوط نشود .

تراست سنج یا THRUST METER آلات دقیقی است که برای اندازه گیزی رانش به کار میرود در لوله اگزور یا همان JET PIPE یک فشار سنج کار گذاشته شده که فشار را اندازه گیری میکند و هر چه فشار بیشر باشد THRUST بیشتر است. برای اندازه گیری فشار های بالا از لوله بوردون استفاده میشود که این لوله از یک جهت به یک سری سیستم ها همانند یک فنر از برنج متصل است و از یک طرف به سیالی که فشارش را باید اندازه گرفت و آن سیال با فشاری که به فنر اعمال میکند باعث تغییر حرکت گیج و اندازه گیری فشار میشود و این سیستم بیشتر برای فشار بالا بکار میرود نوع دیگر از نوع دیافگرام است این فشار سنج از دو صفحه چین خورده متحد المرکز تشکیل شده است که در داخل آن با گاز خاصی آب بندی شده زمانی و زمانی که گاز از لوله pitot گرفته شده و وارد دیافگرام میشود با توجه به میزان انبساطی که دیافگرام خواهد داشت فشار اندازه گیری میشود یکی از آلات دقیق که کاملا با فشار هوا کار میکند altimeter ید همان ارتفاع سنج است همانطور که قبلا گفتیم هر چه ارتفاع بیشتر شود فشار کاهش میتبد و اینجا این فشار معیاری برای اندازه گیری فشار است که با هوای وارد شده از لوله pitot و سپس ورود هود به دیافگرام فشارش اندازه گیری میشود و ارتفاع مشخص میشود ارتفاع سنج را میشود به چنو نوع تنظیم کرد نوع QNH که بر حسب فشار سطح دریا است یعنی در این حالت اگر هواپیما بر روی زمین بالاتر از سطح دریا باشد ارتفاعی بالا تر از صفر را نشان میدهدو نوع دیگر تنظیم QNE است که بر حسب فشار استاندارد است فرض کنید هواپیمایی بر روی فرودگاهی قرار دارد و ارتفاع سنجش ۰ را نشان میدهد بعد از تیک آف و پرواز دمای هوا تغییر می کند با توجه به اینکه دما تغییر کرده پس فشار هوا هم تغییر کرده پس در صورت لندینگ دوباره هواپیما ،ارتفاع سنج ارتفاع ۰ را دوباره نشان نخواهد داد و باید تنظیم شود در آلتیمیتر بزرگترین عقربه هر ۱۰۰ پا را نشان میدهد و عقربه کوچکتر ۱۰۰۰ پایی و کوچکترین عقربه ۱۰۰۰۰ پایی را نشان میدهد.

داج دورانگو SRT هلکت و جیپ گرند چروکی تراک هاوک از یک پیشرانه مشترک یعنی نیروگاه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار استفاده می نمایند اما قدرت آن ها اندکی فرق می نماید. سیستم نیوماتیکی نوعی سیستم هیدرولیکی است که در این سیستم بجای سیال مایع از هوای فشرده شده استفاده میشود که تراکم پذیر است سیستم نیوماتیکی برای زیرسیستم ها و در حالت اضطراری بکار میرود . همچنین تغییر در ابعاد و نوع پوشش داخلی سیستم اگزوز به صورت استفاده توام با تغییر در مانیفولدها موجب افزایش بیشتر و بهتر نیروی تولیدی و همچنین تغییرات کلی در صدای خروجی از موتور میشود که محدودیت جدیدی در زمینه صدای خروجی از اگزوز ایجاد میشود که موجب محدود شدن بهبود راندمان اگزوز به محدوده ای تعریف شده از حداکثر میزان صدای خروجی از موتور میشود. محدودیت ها در این طرح بیشتر مربوط به فضای مورد نیاز در موتور میباشد که در بسیاری موارد انجام این تغییرات را محدود به ابعاد خاصی میکند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد تراتل مزدا بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.