برای جلوگیری از ازدهام دود ، باید به جای استفاده از منیفولد خروج دود ، از هدرز استفاده کنیم. ابتدا لوله خرطومی ورود هوا تا درچه گاز باز شده و بعد از باز کردن منیفلد دود چدنی و لوله L شکل زیرین، تکه بالایی هدرز پراید با توجه به دقت فوق العاده ساخت، به راحتی در جای خود نشسته و مهره ها سفت میشوند. بنابراین بالانس کردن فلایویل از اهمیت زیادی برخوردار است . موتور B6 به دلیل استفاده از قطعات،بلوک و آلیاژ های بهتر و در عینحال حجم موتور بیشتر نسبت به B5 توان و کشش تیون کردن خوبی را به ما میدهد.استروک یا ارتفاع سیلندرهای موتور B6 مزدا دو میلیمتر از B6 کیا بیشتر است که همین امر سبب اختلاف حجم ۳ سی سی شدهاست. ابتدا تعویض فلاویل و سپس بالانس کردن آن موجب بهبود در شتاب خودرو میشود . این بهینه سازی ها شامل استفاده از سرسیلندر جدید با ورودی های مناسب تر، بهینه سازی و طراحی مجدد منیفلد هوا و دود ، بهینه سازی و سبک کردن پیستون، تغییر مکانیزم عملکرد میلبادامک و سوپاپها ،افزایش ضریب تراکم، استفاده از واشر سرسیلندر فلزی و … این کاهش وزن به دلیل استفاده از آلیاژهای سبک در استحکام این قطعه خللی وارد نمیکند .

ساخت هدرز 405 همانطور که پیش از این اشاره کردیم قدرت موتور B3 با وزن پراید تناسب خوبی دارد و با کوچکترین بهبود در قدرت آن حس رانندگی متفاوتی را به راننده القا میکند .نمیتوان از وزن کم پراید در تغییر محسوس افزایش نسبت قدرت به وزن آن چشم پوشی کرد . این اهمیت فرایند ساخت هدرزها به خوبی بیان می کند. درحقیقت می توان گفت،درهدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر بفرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. برای افزایش قدرت بیشتر میتوان از هدرز نیز استفاده کرد که به خروج بهتر دود حاصل از احتراق در سیلندر کمک میکند . به دلیل تسهیل در خروجی دود و تنفس بهتر موتور بعد از نصب هدرز دمای موتور و مخصوصا سر سیلندر پایین تر امده و موتور خودرو خنک تر کار میکند و استهلاک قطعات موتور مخصوصا قسمت بالای موتور و سر سیلندر به صورت چشمگیری کاهش میابد و از فرسودگی موتور جلوگیری و عمر آن را افزایش میدهد.

تغییرات در قطر و ارتفاع سیلندر در حد میلیمتر میباشد و بیشتر از آن نسبت تراکم را بهم میزند که اصلا خوب نیست . موتور B5 16 سوپاپه از سیستم سوخترسانی انژکتوری بهره میبرد و در چهار سری عرضه شده است.این مدل قادر به تولید توانی مابین ۱۰۵ تا ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز بازه ای بین ۱۲۷ تا ۱۴۷ نیوتن متر است . تا از بین طرح های ارایه داده شده، طرحی که بهترین مطابقت با درخواست های فوق را دارد انتخاب گردد. چنانچه به دنبال بازاریابی کسبوکارتان هستید، دکمه افزودن اعضا به گروهم را بزنید. بدنیست بدانید که تغییر برنامه مجدد کامپیوتر بر روی مدلهای مجهز به توربوشارژر و یا سوپرشارژر، در مقایسه با خودروهای تنفس طبیعی، نتیجه بهمراتب بهتری دارد. ریمپ خودرو نوعی برنامه نویسی در ایسیو خودرو می باشد که به صورت کاملا تخصصی انجام میگیرد . اما در بسیاری از موارد برای بهبود این عمل از هدرز ها استفاده می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی یا Accessories ، جای دهیم. با زدن این دکمه، شما به سایت ایدهکاو هدایت میشوید.

ساخت هدرز برای پراید
آیا ایسیو ماشین شما خراب شده است و نیاز به تعمیر آن هدرز خلیلی مهر دارید ؟ به کررات در پیست خودروهایی که بدون لوازم خاص و با سوپاپ و پیستون فابریک ، صرفا با تنظیم درست ماشین در سکو جایگاه بالاتری را به نسبت خودروهای هم رده لوازمی خود به دست آورده اند . به دلیل فاصله زیاد رکاب، سوار شدن به هر دو خودرو بدون داشتن پله، کمی دشوار است. موتور بی۳ موتوری کم استهلاک و کم مصرف است که با همان حجم موتور کم قادر به تولید ۶۳ اسب بخار و ۹۹ نیوتن متر گشتاور در نسخههای قدیمی انژکتوری و کاربراتی است.در نسخههایی که بعدا تولید شدند این اعداد و ارقام بهبود یافته بودند به طوری که قدرتی برابر ۷۳ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۱۰ نیوتن متر را ارائه میدادند . ۳-تیونینگ یا ریمپ در سطح استیج STAGE 3 – این ریمپ در سطح مسابقات اتومبیل رانی انجام میشود . در ایسیو پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی ، میزان اکسیژن ورودی و تغییرات دریچه گاز تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و سرعت اولیه و افزایش قدرت ۲۰ تا ۴۰ درصد همراه می هدرز مازدا 6 باشد. حالا که از خروجی موتور صحبت شد خوب است بر ورودی هوا ی موتور نیز نیم نگاهی داشته باشیم .

انواع هدرز پرایداگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد هدرز هایلوکس لطفا به بازدید از وب سایت ما.