در پاییز ۱۹۴۴ وزارت هوانوردی بریتانیا گزارشهایی عجیب مبنی بر اینکه خلبانهای آلمانی پس از هدف قرار گرفتن هواپیمایشان به هوا شلیک میشوند دریافت کرد! یا اینکه میتواند با استفاده از طناب زیگ زاگی کوچک انفجاری که در سقف کابین قرارگرفته آن خرید صندلی خلبانی را خرد کند. صندلی پرتابشوندهی هواپیمای هانتر که در سال ۱۹۵۶ ساختهشده بود، بهطور کامل از کارتریجهای انفجاری بهره میگرفت و فاقد راکت بود. بااینحال برخلاف آلمانیها، فناوری سوئدی نه هوای فشرده یا موشک، بلکه کارتریجهای پر از مواد منفجره بود. این آغازی شد برای ساختن صندلیهای پرتابشوندهای که با مواد منفجره از جا کنده و با راکت پرتاب میشوند. هرچند که هنوز صندلیهای پرتابشونده در حال تکامل هستند، تحقیقها نشان میدهند که ۸۹ درصد پرتابها (ایجکت) به زنده ماندن خلبان منجر میشوند. تجربهی هولناک او منجر به بهبود سامانههای فرار از هواپیما و کم شدن از خطرهایی که خلبان هواپیماهای جت با رسیدن بهسرعت زیاد مواجه میشوند شد. مدلهای اولیه تا سالهای ۸۳ از لحاظ مونتاژ قطعات تغییر یافته نسبت به ۴۰۵ اندکی زود به صدا میافتاد و کیفیت خوبی ندارد و این موجب میشود اتاق کم کم دچار سر و صدا شود. مدل های اولیه تا سال های 83 از نظر مونتاژ قطعات تغییر یافته نسبت به 405 کمی زود به صدا می افتاد و کیفیت مناسبی ندارد و این باعث می شود اتاق کم کم دچار سر و صدا شود.

رینگ های پژو ۲۰۰۸ به نسبت بدنه کمی کوچک به نظر می رسد. سپر پشتی خودرو پژو ۲۰۰۸ کمی با بدنه فاصله دارد که علاوه بر زیبایی و کارایی بیشتر می تواند از ضربات کوچک در ترافیک های شهری جلوگیری کند. در این روش اطلاعات تمام هواپیماهای همرده و مشابه گردآوری شده و اگر سطح فناوری سازنده ای که هواپیمای خود را در دست طراحی دارد بین یا نزدیک به سطح فناوری نمونه های گردآوری شده باشد، مشخصات هواپیمای مذکور نیز در اولین دور طراحی، چیزی بینابین مشخصات نمونه های مورد بررسی خواهد شد. ارتفاع پروازی این هواپیما 11 کیلومتر، طول باند مورد نیاز برای بلند شدن و فرود به ترتیب 800 و 600 متر، برد یکسره 1500 کیلومتر و مداومت پروازی آن نیز 90 دقیقه اعلام شد که نشان دهنده سرعت تقریبی 1000 کیلومتر بر ساعت (نزدیک به سرعت صوت) است. برای اولین بار تصویری از نمونه پروازی مقیاس کوچک کوثر در شهریور 1393 مشاهده شد. هر چند تصویری از پرواز آزمایشی این نمونه ارائه نشد اما گمانه زنی ها نشان می داد که این هواپیما احتمالاً نمونه آموزشی کوثر88 بوده است نه جنگنده رزمی کوثر. روی نمونه اول هواپیمای کوثر88 کارهای آزمایشی مختلفی دنبال شده و در نهایت در روز صنعت دفاعی در 31 مرداد 1398 معاون وزیر دفاع خبر از «پرواز نمونه جدید هواپیمای کوثر در هفته های اخیر» داد.

در مهر 1397 نیز وزیر دفاع اعلام کرد که هواپیمای آموزشی کوثر88 برای پرواز آماده می شود. همچنین در سال گذشته فیلمی از حرکت سریع یا تاکسی کردن هواپیمای کوثر88 منتشر شد که نشان می داد مراحل آزمایش های زمینی این هواپیما در حال اتمام است. پس از رونمایی از کوثر88 برخی افراد مدعی کارشناسی که بعضاً از بیان اصول اولیه پرواز نیز عاجر هستند، سریعاً به دنبال نمونه های مشابه این هواپیما در دنیا گشتند تا ثابت کنند ایران تنها اقدام به کپی برداری از یک نمونه خارجی کرده است. در سالهایی که ایران خودرو با هوشمندی پرشیا را به بازار معرفی کرد، در میان خودروهای خودروسازان داخلی تقریباً هیچ رقیبی در کلاس پرشیا وجود نداشت و این خودرو از همان اوایل عرضه هم از فروش خوبی برخوردار بود. وقتی هواپیمای جت داگلاس دیوی (Douglas Davie)، رهبر اسکادران نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در ۳۰ جولای ۱۹۴۳ سقوط میکرد، او برای فرار از هواپیمای خود انتخابهای زیادی نداشت. لینچ بعدها هم در نقش خلبان آزمایشی و در حقیقت موش آزمایشگاهی، از ۳۰ هواپیمای دیگر ایجکت کرد. بعدها نمونه اصلاح شده آن با طراحی داخلی و بر اساس استفاده از موتور ایرانی نیز به نام «برهان» معرفی شد اما به مراحل نهایی صنعتی نرسید.

همچنین وزن این هواپیما بدون سوخت و سرنشینان و بار، 4600 کیلوگرم و وزن آن در حالت برخاست، 6180 کیلوگرم عنوان شد. موتور اوج در حالت خشک (بدون پس سوز) 3500 پوند رانش ایجاد می کند که در مجموع دو موتور از این نوع رانش 7000 پوندی را برای یاسین فراهم می کنند. با اوج گیری مبارزات علیه نظام ستمشاهی، بابایی به عنوان یکی از پرسنل انقلابی نیروی هوایی، در جمع دیگر افراد متعهد ارتش به میدان مبارزه وارد شد. صندلی های ردیف عقب، فضای پای نسبتا کافی داشته و افراد بلند قد نیز با مشکل تماس سر با پوشش سقف مواجه نخواهند شد. از مطرحترین این نمونه ها می توان به هاوک ساخت انگلیس، آلفاجت ساخت فرانسه، ال-39 از جمهوری چک و در نمونه های جدیدتر یاک-130 روسیه، تی-50 کره جنوبی، ال-15 چین اشاره کرد. و این خودرو به گیربکس ۶ دنده که ساختار آن خطی بود مجهز بوده است . با نسبت تراکم 10.5 به یک نیز بهترین سوخت برای آن بنزین سوپر با اکتان 95 است. حتی با این وضعیت نیز او توانست از هواپیما خارج شود.