مباحث ارائه شده می تواند یک پیش نیاز خوب برای شروع یادگیری مباحث سئو باشد. اما برخی سایت ها وجود داشتند که هدف آنها موقت و در یک بازه زمانی خاص بود، در واقع آنها قصد نداشتند بصورت مداوم کار کنند و هدف آنها سئو سریع سایت و اجرای اهدفا کوتاه مدت خود بود. اما اگر از پلتفرمی استفاده می کنید که این کار به صورت خودمار انجام نمی شود، باید خودتان دستی این کار را انجام دهید. حتی اگر منتشر کننده اخبار نیز نیستید، می بایست وب سایت خود را برای سازگاری با AMP آماده کنید. اعتبار سنجی و قدرت سنجی وب سایت شما، به این مفهوم که سایت با استفاده از فاکتورهای مختلفی نظیر کیفیت محتوا، میزان لینک ورودی از سایتهای دیگر، تعداد بازدید کننده و زمانی که بازدیدکنندهها در سایت شما میگذرانند میزان قدرت صفحه وبسایت مشخص شده و در رتبه آن در گوگل تاثیرگذار است. سیستم مدیریت محتوای مناسب و مطابق با استانداردهای گوگل میتواند یکی از عوامل کمک کننده به سئو سایت شما باشد. درواقع هر کاربری که وارد سایت شما میشود، میتواند از این موضوع احساس خوشایندی داشته باشد و یا احساس بدی داشته باشد.

اما برای اینکه گوگل به هدف اصلی خود نزدیک شود نیاز دارد تا مانند انسان ها رفتار کند و معنای محتوا را بفهمد، مثلا اگر شخصی کلمه شیر را جستجو کرد گوگل متوجه شود که باید چه نوع شیری را نمایش دهد، یا زمانی که فردی کلمه تشنگی را جستجو کرد گوگل متوجه مفهوم آب بشود. رپورتاژهای آگهی نیز زیر دسته ی این نوع لینک ها قرار می گیرند. 3. یکدفعه به چند سایت رپورتاژ ندهید مثلا این کار را ماهی یکبار یا دو هفته ای یکبار انجام دهید. در صورت اسپم شدن توسط گوگل، کار شما تمام است. برای بهتر شدن رتبه وب سایت خود، کافی است با مباحث آموزش سئو آشنا شوید تا زمینههای بالاتر رفتن رتبه سایتتان را در گوگل فراهم کنید و به نمایش وب سایتتان در صفحه اول گوگل، نزدیک و نزدیکتر شوید. بهتر است برای نسخههای موبایلی وب سایت تان وقت بگذارید تا محتوای سایت شما در صفحههای نمایش کوچکتر، استاندارد باشد. بهتر است بدانید بهینه سازی سایت فرایندی زمان بر است و شما باید از ابتدای ایجاد وب سایت، به فکر بهبود آن باشید؛ بنابراین به دنبال نتیجهگیری کوتاه مدت از طریق بلک سئو (Black SEO) نباشید. فرض کنید که ربات های گوگل لینکی از وب سایت شما در بستر اینترنت پیدا میکنند و وارد سایت شما میشوند، بعد محتوای آن صفحه را بررسی میکنند و سایت آن صفحه را ایندکس میکنند و در واقع گوگل متوجه حضور آن صفحه میگردد.

بهد از بررسی محتوای شما در صورتیکه در آن صفحه لینکی به صفحه دیگر داده باشید از طریق آن ربات وارد صفحه دیگر میشود و اقدام به خزیدن در صفحه جدید میکند. نکته مهمی که قبل تر نیز به آن اشاره کردم این است که باید دقت کنیم تا دسترسی خزندگان گوگل را به سایت خود نبسته باشیم، همانطور که گفتم در وردپرس گزینه ای وجود دارد که با زدن آن ربات های گوگل وب سایت شما را بررسی نمیکنند و این یعنی کاملا بحث سئو از وب سایت شما حذف خواهد شد. سئو معنایی یعنی زمانی که شما گزینه خرید ساندویچ را جستجو میکنید گوگل متوجه گرسنگی شما میشود، این موضوع باعث شد تا تولید کنندگان محتوا نیز محتوای خود را تغییر دهند و به جای استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن یا اصلاحا همان کیوورد استافینگ از کلمات مفهومی و مرتبط با کلمه هدفشون استفاده کنند. تجربه کاربری یا همان UX یکی از مهم ترین مقدمات سئو می باشد. برای داشتن سایتی استاندارد، باید از استاندارد بودن سورس سایت، منوها و رابط کاربری اطمینان پیدا کرد. در مبحث آموزش سئو نحوه آدرس دهی صحیح صفحات نیز به این صورت باید باشد که برای هر دستهبندی یک فولدر در نظر گرفته شود و نام صفحات بر اساس عنوان صفحه در نظر گرفته شود.

PA: Page Authority شاخص سنجش قدرت یک صفحه از سایت بر اساس سیستم امتیاز دهی سایت Moz میباشد که عددی از 1 تا 100 می باشد و هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر آن صفحه است. این تکنیک سئو که خدمت شما توضیح دادیم جزو تکنیک های ریسک پذیر و خطرناک می باشد که باید آشنایی کاملی در مورد آن داشته باشد. در دوره آموزش سئو تکنیک های کلاه سفید تدریس می شود. برخی از تکنیک های سئو سازی به روش کلاه خاکستری را در ادامه برای شما لیست کرده ایم. پس سئو معنایی یکی از روش های مناسب سئو می باشد که میتوان به شکل اصولی از آن استفاده کرد، در واقع امروزه دیگر زمان استفاده زیاد از کلمات کلیدی نیست و با اینکار فقط به وب سایت خود آسیب خواهیم رساند. برای همین موضوع سئو معنایی بوجود آمد. کمی بالاتر از این صفحه به موضوع ایندکس اشاره کردم، اما کرال کردن گوگل چیست و گوگل چگونه این کار را میکند؟ بهتر است هر متنی که از این تگ استفاده می کند، کلمه کلیدی اصلی به کار رفته باشد. برای مدیریت هر چه بهتر سئو نیاز به ابزارهایی دارید.