مشکل با ساخت ایاصوفیه مسجد دوباره

واضح و روشن وجود دارد دلیل برای جلوگیری از وسوسه. ایاصوفیه ساخته شده توسط امپراتور ژوستین من در 537 شد یک بار بزرگترین و بزرگترین کلیسا در مسیحیت باقی می ماند و در قلب معنوی مسیحیت ارتدکس. “آن را تبدیل به یک مسجد در 1453 زمانی که عثمانی فتح استانبول با مناره قرار داده شده در اطراف محیط آن خود بیزانس تحت پوشش موزاییک در ماست مالی کردن” نوشت همکار من کریم فهیم. اما در سایه آن وجود دارد وجود بزرگ و برجسته یونانی و مسیحی جوامع در سراسر آنچه در حال حاضر ترکیه است.

در هرج و مرج خونین که به دنبال امپراطوری عثمانی سقوط بسیاری از کسانی که در جوامع ناپدید شد. در همان زمان مدرن جمهوری ترکیه به دنبال به حرکت فراتر از آن عثمانی فرهنگی moorings. یک سال 1934 با حکم ترکیه سکولار مدرن بنیانگذار مصطفی کمال آتاتورک ساخته شده ایاصوفیه به موزه که جشن عمق آن تاریخ است که predates ظهور اسلام. آن را تبدیل به یک بنای تاریخی را به یک میراث جهانی است که فراتر از دین و تأکید استانبول محل در قلب فرهنگ های مختلف و ادیان. در دهه گذشته کمتر معروف سابق کلیساها در دیگر نقاط ترکیه و برخی نیز به نام ایاصوفیه — از سر گرفته اند خدمات به مساجد و اما اردوغان و متحدان او هنوز خودداری از ادعا خود بزرگترین جایزه است.

جهانی واکنش وجود آمد. روسیه اسقف کیریل مارک این حرکت را یک “تهدید به کل تمدن مسیحی.” روز یکشنبه پاپ فرانسیس اعلام کرد که او “تفکر سنت سوفیا” و “عمیقا دردناک.” یونسکو سازمان ملل متحد’ فرهنگی سازمان با انتشار بیانیه ای هشدار مقامات ترکیه در برابر “با در نظر گرفتن هر گونه تصمیم گیری است که ممکن است تاثیر جهانی ارزش از سایت.” دولت ها از کشور همسایه به مغلوب ساختن پیشی جستن دولت به کرملین صادر یادداشت از نگرانی و اعتراض.

برخی از منتقدان اظهار تاسف آنچه که آنها را دیدم به عنوان یک ضربه به ترکیه سکولاریسم. “برای تبدیل آن به یک مسجد است که می گویند به بقیه جهان متاسفانه ما نه سکولار دیگر” جایزه رمان نویس Orhan Pamuk گفت: سی و چهار. “وجود دارد میلیون ها نفر از سکولار ترک مثل من که در حال گریه کردن در برابر این اما صدای آنها شنیده نمی شود.”

رقبای سیاسی harped در زمان عمل به اردوغان reckons با یک تانک اقتصاد شده است که در بیشتر زده در coronavirus بیماری همه گیر. “این یک جهان میراث با شکوه کار” Ekrem Imamoglu شهردار استانبول و یک عضو از ترکیه بزرگترین حزب مخالف در مصاحبه ای گفت: در ماه گذشته قبل از روز جمعه اعلام. “آیا نیاز به باز کردن این بحث در حال حاضر زمانی که 97 درصد از گردشگری یخ زده است در حالی که هتل های بسته شده در حالی که گردشگری کاهش یافت و صدها هزار نفر از مردم تبدیل شده اند بیکار؟”

اردوغان به شانه ای بالا انداخت شکایت, فریم, تصمیم گیری به عنوان یک ورزش از حاکمیت. در این کشور احزاب مخالف ساخته نشده و بیش از حد از یک سر و صدا. “ترکیه کشوری است که در آن دین و ناسیونالیسم قطع به طوری که بسیاری از قاطعانه ضد اردوغان اردوگاه را عقب اصل ترکیه, حاکمیت بیش از این بنای تاریخی” مشاهده لوئیس فیشمن استاد در کالج بروکلین. “گذارم که حق کاملا خواهد مغلوب ساختن پیشی جستن بحث از این که آیا ایاصوفیه باید یک موزه یا یک مسجد.”

ایاصوفیه است که به سختی اولین تاریخی مذهبی سایت به سقوط گرفتار سیاست مدرن. هند هنوز هم خرس زخم از سال 1992 مذهبی شورش است که به دنبال اراذل و اوباش را تخریب قرون وسطی مسجد است که برخی از مسیحیان بر این باور بود ساخته شده در بالای زادگاه اصلی الوهیت. این درگیری بیش از این سایت شده است weaponized این کشور را از زمان ملی هندو حاکمان. برای اردوغان تغییر ایاصوفیه وضعیت به نظر می رسد به حرکت به درخواست تجدید نظر به پایگاه خود را و ادعا سیاسی خود را با نام تجاری — یک گوش خراش ناسیونالیسم inflected با دینداری است که مجریان خود را در چند دهه مبارزه ایدئولوژیک با بیشتر سکولار ترک.

“به عنوان یک موزه ایاصوفیه نماد ایده وجود دارد که مشترک هنری و ارزش های فرهنگی است که فراتر از دین به اتحاد بشریت” ترکیه محقق نیکلاس Danforth المانیتور ، “تبدیل آن به یک مسجد است که همه بیش از حد نماد مناسب برای ظهور جناح راست ناسیونالیسم و شوونیسم مذهبی در سراسر جهان امروز است.”

ترکیه جمعیت مسیحی در ضمن اطرافیان به یک بحث که در نهایت نادیده چالش های پیش روی جهانیان جامعه است. “این است که در مورد ما نه برنامه برای تبدیل آن به یک مسجد و نه صدای بلند واکنش در برابر آن را در ترکیه و یا خارج از کشور” Ziya Meral مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تاریخی و تضاد تحقیقات در بریتانیا و یک مسیحی گفت: امروز جهان بینی. “اگر آن تمرکز می شده اند در مورد چگونه ما می تواند به حفاظت از آینده برخی از 100,000 یا پس مسیحیان چپ در کشور و تراژدی ما سوگواری می شده اند و به همین دلیل بسیاری از کلیساهای ما خالی هستند و به همین دلیل در چند دهه Anatolia غنی میراث مسیحی نمی خواهد که بسیار از زندگی در فرهنگ ها و جوامع است.”

ادامه مطلب:

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*