پس از تظاهرات یک Unilever پوست کرم محبوب در هند خواهد شد و دیگر ترویج ‘Fair & Lovely’ نگاه

همراه با شبیه مارک های یونیلور خط رو تمدید موشکافی در هفته های اخیر در میان جهانی حساب با نژادی و بی عدالتی برای ترویج یک تصویر است که سفید یا فندک پوست مطلوب تر از سایه های تیره تر.

“ما می دانیم که استفاده از کلمات ‘عادلانه’, ‘سفید’ و ‘نور’ نشان می دهد منحصر به فرد ایده آل از زیبایی است که ما نمی فکر می کنم درست است و ما می خواهیم به این آدرس” آفتابی Jain رئیس جمهور یونیلور زیبایی و مراقبت های شخصی بخش در بیانیه ای گفت.

برخی از فعالان می گویند تغییر نام و نام تجاری است که تنها یک شروع است.

Poorna بل یک نویسنده است که صریح در این باره به بی بی سی گفت او در بر داشت یونیلور اعلام “بسیار ناامید کننده” نامیده می شود و برای خط به طور قطع همه با هم.

“آن را انجام نمی دهد به اندازه کافی به پرداخت غرامت برای بی حد و حصر روحی و روانی آسیب های انجام شده توسط colorism,” او گفت: با اشاره به تبعیض علیه افراد با پوست های تیره. “تغییر نام محصولات معنا نیست که هر چیزی — که هنوز هم فقط colorism با کلمه ای دیگر.”

Unilever جدید نیست به بحث در اطراف پوست روشن. سال گذشته این شرکت حذف “سایه هدایت” و قبل و بعد از تصاویر از برچسب محصول پس از مبارزات توسط مصرف کنندگان است.

این موضوع را دیدم یک تجدید حیات در اوایل این ماه که مانند بسیاری از کسب و کار در سراسر جهان, Unilever با صدور بیانیه ای در حمایت از سیاه و سفید زندگی مهم جنبش است. “ما یک مسئولیت نژادی عدالت” این شرکت گفت: در یک Instagram post.

منتقدان در پاسخ با اعتراض به شرکت پیام رسانی در محصولات سفید کننده.

“اما آنچه شما انجام می دهند در مورد کمک به پایان دادن به نژاد پرستی?” یک کاربر نوشت: در پاسخ به این Instagram post. “نمایشگاه و دوست داشتنی نیاز به توقف ایجاد یک فرهنگ از شرم! شما نمی متعهد به عدالت و حقوق صاحبان سهام تا زمانی که شما را متوقف ساخت نمایشگاه و دوست داشتنی!”

Unilever به تنهایی نیست. داشتن متعهد به مبارزه با نژاد پرستی در پاسخ به جهانی ضد نژادپرستی تظاهرات پس از پلیس با قتل جورج فلوید در مارس مصرف کنندگان در حال بازجویی شرکت سوابق.

در سراسر آسیا و آفریقا پوست-محصولات سفید کننده را در میلیون ها دلار در کسب و کار برای شرکت های. در هند بالیوود ستاره های ترویج آنها. در آفریقا و 40 درصد از زنان سفید پوست خود را با توجه به سال 2011 مطالعه توسط سازمان بهداشت جهانی است. شرکت تحقیقات بازار جهانی صنعت تحلیلگران تخمین زده می شود که بازار بین المللی برای پوست-روشن کننده آرایشی و بهداشتی می تواند به $12.3 میلیارد دلار توسط 2027.

اما واکنش نصب است و شرکت شروع به پاسخ دادن.

هفته گذشته Johnson & Johnson گفت: این امر جلوگیری از فروش پوست-محصولات سفید کننده در هند, آسیا و خاورمیانه است. عمده دیگر شخصی-مراقبت از شرکت ها مانند L ‘ Oreal و Nivea هنوز ارائه موارد ادعا به روشن کردن و یا جلوگیری از تیره شدن پوست است. خواستار تحریم این برندها و شرکت های که تولید آنها نهفته آنلاین.

مدرن و مارک های شنود گذاشته اند به کلیشه ها در مورد پوست با ریشه های عمیق در آسیا و آفریقا و در هم پیچیده با سلسله مراتب ساخته شده توسط قرن استعمار به گفته مورخان. گفتگو در مورد این تاریخ تبدیل شده اند به طور فزاینده جریان اصلی.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de