چگونه تقویم ثابت شده است دوباره ثابت در طول قرن ها

سلما احمد Farooqui

زمانی سیستم نشده است آسان به کشف. به خصوص برای باستان شناسان مورخان archivists جمع و نویسندگان قدمت یک واقعیت تاریخی است یا مصنوع اصلی ورزش است.

اسلامی, روزشمار مبهم است و درک آن کسب و کار جدی است برای کسانی که تحقیقات حوادث جهان اسلام. به نظر می رسد به عنوان اگر, اسلامی, روزشمار برقرار شد بلافاصله پس از این رویداد بود که به شکل ابتدای مسلمان عصر که هیچ مشکلات جدی مواجه بودند در آن نرم افزار است. اما این درست نیست. چند زمانی سیستم های موجود و مورد استفاده قبل از پیامبر اسلام مهاجرت از مکه به مدینه در 622 م شد به طور فعال در حال استفاده در بخش های مختلف دنیای مدیترانه و غرب آسیا است.

اعراب بودند آشنا با تقویم نگه داشتن فعالیت های سرخپوستان Seleucids و ایرانیان قبل از هجری شمسی دوران معرفی شد و در زمان خلیفه دوم عمر در قرن هفتم. اعراب نیز تا حد زیادی تحت تاثیر قرار توسط این کشور که در نظر گرفته شد ترین مهارت در حفظ تاریخ نمایش روز, ماه و سال در سوابق خود را. در سنتی چینی مدل از زودیاک است که در آن یک طرح طبقه بندی بر اساس تقویم قمری اختصاص حیوانات و ویژگی های آن برای هر سال در 12 سال چرخه در مکه بیش از حد سال از فیل ظاهرا مصادف با تولد پیامبر بوده است در حال استفاده است.

تقویم قمری

جالب است که در دوره موقت بین پیامبر مهاجرت از مکه به مدینه و نهاد عصر جدید مسلمانان در مدینه شروع به شناسایی این سال با رویدادهای محلی که قرار گرفته بود مانند سال که جنگ صورت گرفت و یا سال که هر فاجعه طبیعی رخ داده است.

پس از موعد مشاوره و محاسبات در حالی که معرفی جدید اسلامی, تقویم خلیفه عمر در زمان مهاجرت پیامبر از مکه به مدینه به عنوان نقطه شروع یک دوران برای امت و دولت را به دنبال دارد. تصمیم بر آن شد که Muḥarram بود که پذیرفته شده به عنوان اولین ماه از سال قمری. مهاجرت گرفته شده بود دقیقا در 8th از حالات من که مطابقت به 20 سپتامبر 622 م در حال حاضر موجود در تقویم میلادی از یونانی-رومی اما نگه داشتن در هماهنگی با اولین روز از محرم سال تبدیل شدن به اولین روز جدید در تقویم اسلامی, جولای 16, 622 م شد تاریخ واقعی آغاز تقویم هجری قمری.

تقویم میلادی

با وجود در نظر گرفتن چنین مراقبت های دقیق وجود دارد باقی مانده است بسیاری از تناقضات: از تاریخ دقیق هجری شمسی هنوز هم باقی مانده است مجمل و سال است که در آن خلیفه عمر اعلام شده منظور از تقویم جدید نیز ستیز و نیز وجود دارد یک نظر است که پیامبر خود را گرفته اند ممکن است سرب در ساخت تقویم. هر چه تنوع و اختلاف در آن بود کاملا مشخص است که این هجری شمسی گرفته شده است, به عنوان آغاز دوره اسلامی بر اساس اهمیت مهاجرت است که visualised بزرگتر نقش سیاسی که اسلام شد و به بازی در دنیای سیاست در ساختمان وزارت امور خارجه.

تقویم هجری

معرفی تقویم هجری قطعا تسهیل در حوادث دوستیابی و حفظ سوابق. اعتقاد بر این است که یک خورشیدی تقویم فارسی (به عنوان مراجعه کننده به شمسی) نیز ممکن است استفاده شده و پس از هجری شمسی نسخه به تصویب رسید توسط ایرانیان در قرن هفتم; این ممکن است در استفاده از مقدار قبل از در اصلی شمسی شکل است که ایرانیان با استفاده از (با تغییرات) برای قرن ها. برخی از تفاوت ها به وجود آمد که نتیجه زودتر قبل از اسلام شیوه و می توانست نیز ناشی از تماس مداوم از کشورهای مسلمان با همسایگان اروپایی که با آنها تا به حال روابط اقتصادی و سیاسی. بسیار بود و هنوز هم مورد نیاز در ساخت تقویم برای از بین بردن مشکلاتی که در آینده در استفاده از تقویم هجری شمسی که تقویم قمری عامل در یک روز 14 چرخه. قبلا زمانی که مشکلات بالا آمده بود در قدمت قبل از اسلام رویدادهای تاریخی جهان اسلام, مورخان و نویسندگان chroniclers و دیگران حتی در پست دوران اسلامی ادامه داد: برای استفاده از chronologies که قبلا در وجود مانند regnal chronologies.

Al-Beruni باعث می شود اشاره ای به برخی از تبدیل سیستم های استفاده شده توسط مردم در جنوب آسیا است. اما آن است که نه فقط در جنوب آسیا و حتی عبری جین بودایی و هندو و همچنین به عنوان سنتی برمه ای, چینی, ژاپنی, ویتنامی, مغولی و کره ای تقویم و کلاسیک یونان و بابل, تقویم, تمام شد lunisolar. همچنین برخی از باستان قبل از اسلام در تقویم سعودی احتمالا نیز تا به حال برخی از نوع خورشیدی زمینه. بنابراین lunisolar تقویم های در حال استفاده در بسیاری از فرهنگ ها که تاریخ نشان می دهد هر دو فاز ماه و زمان از سال خورشیدی. اگر سال شمسی تعریف شده است به عنوان یک گرمسیری سال پس از آن lunisolar تقویم را نشان می دهد یک فصل; اگر آن گرفته شده است به عنوان یک سال نجومی سال است که در مدار زمین در اطراف خورشید و سپس تقویم گرفتن ستاره به عنوان یک مرجع قاب پیش بینی زمانی که ماه کامل ممکن است رخ دهد. بنابراین lunisolar تقویم پتانسیل را در مورد یک توافق با سال خورشیدی و فصل است که چرا ربیع یک فصل برداشت و همچنین یک ماه قمری.

در راستای این همان مفهوم از افتتاح دوره با regnal سال امپراتور مغول اکبر آغاز Illahi دوران آغاز از ربیع دوم 963 مربوط به فوریه 13, 1556. عصر مورخ از اکبر الحاق سال است. این هم Vikram Samvat دوران سال 1612 بر اساس سنتی هندو, تقویم, Vikram Samvat یک lunisolar تقویم. امپراتور اکبر نیز آغاز شده یکی دیگر از نوآوری یعنی Fasli دوران بود که بر اساس فعالیت های کشاورزی و مجموعه ای از زمین درآمد که تقویم هجری بود و ناخوشایند است. معرفی Fasli تقویم بود در هم با Todar Mal Bandobust درآمد اصلاحات در دولت. Fasli معنی harvestis مشتق شده از واژه برای تقسیم آن در شبه قاره هند به کار گرفته شد فصول مختلف. اکبر به صورت تصادفی در زمان 649 سال از Samvat سال به منظور ایجاد Fasli سال 963. پس از آن Fasli عصر اقدام با توجه به Samvat تقویم. این تغییر به سال شمسی. آن است که دیده می شود از سوابق که مکاتبات اروپایی ها بر اساس عصر (قبلا به عنوان شناخته شده مسیحی عصر) تقویم شمسی در استفاده در بسیاری از نقاط قاره و برخی از مکان های دیگر از قرن هفدهم به بعد.

تقویم میلادی

تقویم میلادی و به دنبال آن اکثر جوامع در جهان از قرن شانزدهم می افزاید: روز به ماه قمری برای تنظیم عدم تطابق بین دوازده چرخه قمری در حالی که Vikram Samvat و عبری تقویم حفظ ماه قمری چرخه و ماه اضافی به نظر می رسد بر روی یک سخت پایه و اساس علمی تقریبا یک بار در هر سه سال یا 7 بار در یک دوره 19 ساله به اطمینان حاصل شود که جشنواره ها و محصول های مربوط به ceremonials سقوط در فصل مناسب. اضافی ماه به نظر می رسد در چینی و یهودی تقویم به عنوان به خوبی.

نه فقط در شبه قاره هند, شبیه تغییرات در ساخت تقویم بودند تحت تاثیر قرار در کشورهای دیگر مانند ترکیه و ایران و همچنین سال شمسی به تصویب رسید در حالی که عصر بود و هنوز هجری شمسی. این دلیل است که بسیاری از جوامع از جمله اجزای مختلف آسیای جنوبی سیاست استفاده از دو سیستم که در آن ماه محاسبه شده است در یک قمری اساس اما سال تنظیم شده است در یک خورشیدی اساس همان طوری که در ماه رخ می دهد و در حدود همان زمان در چرخه خورشیدی.

در اوایل ترکیه به دنبال انرژی خورشیدی, سال هجری شمسی با قدمت با توجه به عثمانی سال مالی شروع و در ماه مارس در حالی که تقویم هجری قمری آغاز شد و تا روز اول ماه محرم. پس از آن ترکیه به تصویب تقویم میلادی در قرن هفدهم. و در نهایت مصطفی پاشا آتاتورک معرفی تقویم میلادی و عصر به عنوان بخشی از اصلاحات خود در اوایل قرن بیستم. ایران نیز به تصویب رسید و یک سال خورشیدی; نام ماه ها در تقویم خود هستند فارسی و عصر است که هنوز هم که از هجری شمسی.

پس چرا مطرح می شود این سوال را به تقویم هجری ثابت تبدیل در آن قمری چرخش ؟ احتمالا تغییر از سه پی در پی مقدس (ع) ماه ذکر شده توسط حضرت محمد (ماه است که در آن جنگ ها ممنوع) – Dhual-Qadah, Dhual الحجة و محرم ماه 11, 12 و 1 به ترتیب و تک ممنوع ماه رجب, ماه 7 در ان ممکن است مربوط به این است. این تنوع در چرخه است که هنوز هم دیده می شود در نقاط مختلف جنوب آسیا همزمان تقویم ظاهر می شود در عنوان صفحات روزنامه های هر روز.

 سلما احمد Farooqui استاد در H. K. Sherwani مرکز دکن مطالعات مولانا آزاد ملی اردو دانشگاه حیدرآباد. او همچنین هند در-مسئول انجمن برای مطالعه Persianate Societies (ASPS).

عضویت ما در The Siasat Daily - Google News