دین و حقوق بشر جهانی

پروفسور علی A. فردوسی (جامع همدرد)

firdous
پروفسور علی اکبر فردوسی

دهلی نو: هر چند ناسازگار با طبیعت دین و حقوق بشر همواره به طور گسترده ای مورد بحث قرار گرفت. جالب اینجاست که حقوق بشر داده شده توسط دین محدود را به پیروان خود تنها جایی که به عنوان حقوق بشر جهانی در حال مسلم و مشترک برای هر انسان بدون هر گونه نفع و یا تعصبات. به درک خاص خود را حوزه های ما باید به بحث در مورد آنها به طور جداگانه.

دین

اتفاقا این کلمه بسیار اخیر منشاء. تنها در طول قرن 19 است که این کلمه را به استفاده به معنی گروه بندی مردم بر اساس وفاداری خود را به انواع خاصی از جمعی ایمان است. عبارات مانند بودیسم و هندوئیسم تاسیس شد تنها و تنها در قرن 19. دین در آن در حال حاضر استفاده غربی اصطلاحات غیر هندو بود مدون دارما یا Astha و اسلام بود دین. کلمه دین است مشتق شده از religare یا مذهبی داشتن هر دو لاتین و فرانسوی منبع لاتین بود. معنای خود را به اتصال و یا داشتن تعهدات.

تعریف دین خود اعتبار سنجی از یک جامعه با استفاده از اسطوره و آیین'( امیل دورخیم). آن را نیز یک سیستم از نمادها با استفاده از آن مؤمنان مشرق زمین خود را در جامعه با اشاره به عادی و قدرت فوق العاده ای معنی و ارزش های (CL Albanese). و یا دیگری در کلمات EB تیلور آن را یک اعتقاد معنوی بودن است. دین خود را دقیق اصول اخلاقی و آیین های خاص و چند اسطوره و قوی احساس ” ما “در مقابل “آنها”. همه ادیان کار در درون مرزهای تعریف شده و دارای مشخصات زیر است:

1. اعتقاد به موجودات فوق طبیعی;

2. مقدس & بی حرمتی (علیه دین)

اشیاء و مکان ها و زمان;

3. مراسم متمرکز بر اشیاء مقدس

مکان;

4. نماز و دیگر اشکال

ارتباطات!

5. کد اخلاقی با منبع فوقالعاده; و

6. یک گروه اجتماعی محدود بالا.

عناصر دین رو اسطوره & داستانهای متون مقدس نمادها و آداب و رسوم و اخلاق و اخلاق.

حقوق بشر

تعریف حقوق بشر هستند و اصول اخلاقی که در توصیف استانداردهای رفتار انسان و این اصول حفاظت شده به عنوان طبیعی و قانونی و حقوق آنها متعلق به هر فردی از بدو تولد تا زمان مرگ است. آنها بر اساس ارزش های مشترک مانند کرامت و انصاف و برابری و احترام و استقلال است.

تاریخ حقوق بشر ریشه در مجموعه ای از قوانین به نام Hammurabi کد. Hammurabi بود بابلی شاه. فیلسوف یونانی افلاطون نیز حمایت جهانی برای استانداردهای رفتار اخلاقی. روم متفکر سیسرو گذاشته مبانی قانون طبیعی و حقوق بشر در کتاب خود قانون است.

اما تمرکز بر حقوق مشترک انسان آغاز شده از این Magna Carta Libertatum بزرگ منشور از 1215 هنگامی که پادشاه انگلستان توافق کردند که به دور برخی از حقوق حیاتی خود را. این بود که پس از درخواست از حقوق بشر در انگلستان (1628) آمریکا, اعلامیه استقلال (1778) و اعلامیه حقوق انسان و شهروند (1789). اصطلاح “حق انسان” مورد استفاده قرار گرفت توسط شما Thomas Paine در حالی که ترجمه فرانسه اعلامیه در انگلیسی.

در زمان های اخیر خانم النور روزولت همسر فرانکلین D روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا (1933-45) پیشنهاد in1945 که اصطلاح ” حق مرد باید تغییر به ‘حقوق بشر’.

اثرات مخرب جنگ جهانی دوم باعث شد جهان برای اطمینان از صلح و عدالت اجتماعی و امنیت برای هر شهروند است. این تفکر منجر به تأسیس سازمان ملل متحد (UNO) در 24 اکتبر 1945 با 51 کشور به عنوان عضو آن. در حال حاضر تعدادی از کشورهای عضو است 193.

سازمان ملل متحد اعلامیه جهانی حقوق بشر (UDHR)

این سند مهم مصوب شد مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 10 دسامبر 1948. 3rd سازمان ملل متحد جلسه برگزار شد و در Palais De Chaillot در پاریس و به ریاست خانم النور روزولت. این قطعنامه شماره 217 تصویب شد و بدون هر گونه مخالفت اما هشت کشور, شش, از, بلوک, آفریقای جنوبی و عربستان سعودی ممتنع در حالی که یمن و هندوراس موفق به رای دادن یا پرهیز. بقیه 48 کشور جهان رای دادند به نفع این قطعنامه است.

این قطعنامه شامل مقالات 30 و چند زیر بخش. این مقاله صرف نظر از دین و نژاد و جنسیت و منطقه و زبان قابل استفاده برای هر انسان در هر نقطه در جهان است. برخی از مقررات جهانی در حقوق بشر به عنوان مندرج در این قطعنامه عبارتند از:

— حق زندگی و برابری و کرامت;

— حق آزادی و امنیت خانواده و

حریم خصوصی;

— آزادی دین و آزادی

آشکار دین در آموزش عمل

و عبادت;

— آزادی برای تغییر و انتخاب دین;

— آزادی بیان و جنبش; &

— آزادی برای شرکت در زندگی فرهنگی

جامعه.

مقاله دوم تضمین می کند که این حقوق برای همه.

بر اساس پاراگراف بالا در حال ظهور فنی جهانی حقوق بشر به شرح زیر است:

1. جهانی منابع انسانی ذاتی است و نه اعطا

توسط هر کسی;

2. این اساسی به عنوان زندگی بدون انسان

حقوق بی معنی است;

3. آن را مسلم و نمی توان آن را گرفته

دور و یا داده;

4. حقوق به تفکیک به هر کس

حق آزادی و امنیت و مناسب و معقول

استاندارد زندگی;

5. حقوق جهانی هستند صرف نظر از

منشاء نژاد و جنسیت و وضعیت دین و

جهت گیری سیاسی و

6. آنها وابسته به تحقق

از یکی نمی تواند به حال بدون

تحقق دیگران است.

عناصر اساسی UHR, بنابراین,

شامل حق زندگی آزادی بدون تبعیض حریم خصوصی و آزادی اندیشه و حمایت اجتماعی.

قبل از ما رفتن به اولیه ما بحث در دین و UHR, من می خواهم به اضافه کردن برخی از نکات برجسته از اساسی هند شبیه فعاليت می کنند.

قانون اساسی هند

سازندگان از قانون اساسی تا به حال از مزایای داشتن UDHR با آنها. قانون اساسی ما از این رو است که مترقی ترین و فراگیر در آن شخصیت. آن مقدمه این است که در سطح جهانی بهترین. آن را تضمین عدالت, کتابخانه, برابری, ترویج برادری و مطمئن شأن و منزلت هر فرد است. آن را می دهد حقوق اساسی مانند آزادی و برابری و حق اساسی درمان برای هر هندی. آن بخشنامه اصول راهنمای موثر حکومت متحده است. قانون اساسی هند است و نه ذکر نام هر دین و مذهب و حتی یک بار. بنابراین قانون اساسی ما تضمین کرده و همه حقوق بشر ذکر شده در این اعلامیه.

نتيجه گيری

حقوق بشر داده شده توسط دین با طبیعت جهانی نیست. برای مثال رهبر مذهبی تصمیم خواهد گرفت که آیا X می تواند ازدواج Y یا نه. می تواند یک فرد را از خوردن گوشت گاو / گوشت خوک یا نه. می توانید یک وام دهنده درخواست برای بهره پول او آشنایی به کسی. باید مردم نوشیدن مشروب یا نه. Khap Panchayat prohits ازدواج بین دختر و پسر متعلق به همان قبیله. یک مسلمان نمی تواند ازدواج با یک هندو بدون تبدیل این کودکان خواهد شد نامشروع.

دین ثابت مرزی است که اجازه نمی دهد هر گونه عبور از خط کنترل آن است. حقوق بشر است و مرز آن از انواع دیگر. به عنوان جان استوارت میل ظاهرا, گفت: “من حق را به نوسان مشت من به پایان می رسد که در آن بینی خود را آغاز می شود’.

Ibrahimic ادیان معتقدند که در زندگی پس از مرگ و جهنم برای دیگران و بهشت را برای خود. Brahmins نمی خورند در Shudra ، بسیاری از هندوها به مسلمانان به عنوان Mlechh, نجس, Asur. تنها فوقانی طبقه هندوها دو بار متولد شده و می توانید لباس مقدس موضوع.

وجود دارد بسیاری از مسائل اخلاقی که در آن دین به عنوان دروازه بان دروازه. این شامل همجنسگرایی بخش 377 حقوق همجنسگرایان و غیره.

در نهایت دین و UHR مانند یک مسیر راه آهن همیشه در حال حرکت موازی اما هرگز دست به دست. موضعی بحث در دین و حقوق بشر است, از این رو, فقط زینتی و پس از آن خواهد شد همیشه باقی می ماند.

پروفسور علی A. فردوسی (جامع همدرد) ([email protected])

عضویت ما در The Siasat Daily - Google News

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de