تظاهرات جرقه رشد نبرد بر تاریخچه

اما همه چیز نیست فقط با متوقف کنفدراسیون. در شهرستانها متعدد فعالان را هدف قرار داده اند مجسمه کریستف کلمب ژنوایی اکسپلورر که در خدمت تاج اسپانیایی راه اندازی یک عصر جدید اروپایی استعمار در زمانی که او به دنیای جدید در سال 1492. خود را حرفه ای شطرنجی توسط گستاخ اعمال ظلم و ستم و استبداد; میراث او آمده است برای نشان دادن بسیاری از کل تاریخچه بومی سلب مالکیت و استثمار و نسل کشی است.

در بوستون, یک مجسمه کلمبوس پیدا شد, سر بریده در روز یکشنبه است. یکی دیگر از کلمبوس مجسمه در ریچموند — که در آن یک سری کامل از بناهای تاریخی است که در حال حاضر مجموعه ای برای پاییز — پرتاب شد که به یک دریاچه است. و در St. Paul, Minn., بومی فعالان انداخت طناب دور a 10-پای مجسمه برنزی از کلمبوس در این زمینه از وزارت امور خارجه کنگره کشیده و آن را از پایه. مقامات مداخله نیست به عنوان مجسمه آمد غلت پایین و فعالان رقصید در یک دایره در اطراف آن آواز بومی ها ،

“برای درمان به اتفاق می افتد این مورد نیاز به اتفاق می افتد” مایک Forcia رئیس دوقلو شهرستانها هند جنبش و یک عضو از بد رودخانه باند Ojibwe گفت: مینه سوتا اصلاح طلب. “آن را در اینجا برای بیش از حد طولانی است. این یک سیلی به همه مردم بومی و همه مردم از رنگ است.”

چنین صحنه هایی در ایالات متحده در حال بازی کردن در یک شگفت آور جهانی تابلو. کشتن جورج فلوید موجب تظاهرات علیه خشونت پلیس, اما آن را نیز باز آموزی تمرکز بر سیستمیک تاریخی مشکلات است که هنوز تعریف جامعه آمریکا است. و در سراسر تالاب آن را به دیگران از خود را در تاریخ از بی عدالتی است.

کلید مقصر است 18th-century ماجراجو و شرکت رسمی رابرت کلایو که کمک تصرف و غارت دستگاه های گسترده ای از هند است. او یک بحث شکل در سن خود را به طور گسترده ای ناسزا توسط معاصران و رقبای سیاسی و لقب “خداوند کرکس” توسط کسانی که وحشت خود را ثبت دارایی سلب و ظلم و ستم که در میان چیزهای دیگر باعث قحطی در بنگال که به کشته شدن میلیون ها نفر. تصویر او تنها burnished یک قرن بعد با یک مجسمه در خارج از بریتانیا خارجی ،

“فقط به عنوان مجسمه را شکست داد مؤتلفه ژنرال رز در جنوب ایالات متحده مدت ها پس از مرگ خود را به عنوان توتم به یک برتری بود که احساس می شود در معرض خطر در طول جنبش حقوق مدنی را طوری که در دوره به دلیل کلایو شد و موضوع را به همان اندازه قابل توجه مسخ” نوشته ویلیام Dalrymple اشاره کرد بریتانیا مورخ هند است. “در اوایل قرن 20 به عنوان مقاومت بود شروع به تهدید پایه های راج خداوند کرکس بود به طور معجزه آسایی تبدیل به قهرمان Clive هند است.”

تظاهرات هستند spotlighting کشور فراموشی بیش از آن امپریالیستی گذشته یک بررسی که تنها شده است تشدید حوادث در ایالات متحده است. “بریتانیا جغرافیایی فاصله از استعمار و تجارت اجازه داده است برخی از انگلیسی ها ادعا می کنند کشور خود است نه در قلب نژادپرستانه” نوشت علامت Landler از نیویورک تایمز. “اما حذف مجسمه مؤتلفه ارقام مانند Robert E. Lee در ایالات متحده ساخته شده است که کسانی که استدلال سخت تر به حفظ.”

“این آثار قرار داده تا به حرمت این آمار و ارقام و اگر ما می گویند ما می خواهیم غیر نژادپرستانه جامعه البته ما باید برای خلاص شدن از آنها” Strumfi اندروز استاد از مطالعات در دانشگاه شهر بیرمنگام گفت: بار. “مجسمه نیست در مورد تاریخچه; مجسمه ها در مورد نسخه خاصی از تاریخ است.”

در واقع رئیس جمهور تهمت و متحدان خود را چسبیده به نسخه خاصی از تاریخ است. مغلوب ساختن پیشی جستن عصبانیت توییتی مخالفت خود را به تماس های اخیر به تغییر نام ارتش ایالات متحده پایگاه که حمل نام مؤتلفه ژنرال — و یا به عنوان همکار من الکس هورتون قرار داده و آن را “خائن.” در روز پنج شنبه دیابت ایسنا-ارک.) تقبیح از سنا طبقه “Jacobin” و “مائوئیست” اوباش با هدف قرار دادن این کشور و بناهای تاریخی نشان می دهد که کسانی که می خواهند به حذف مجسمه ببینید ایالات متحده به عنوان اساسا “بد” و “irredeemable.” منتقدان ادعا می کنند که آن را دقیقا به این خاطر که آنها ایمان در آمریکا رستگاری است که آنها می خواهند این مجسمه برداشته شود.

بحث بر سر این مجسمه است که به سختی به روشنی. اگر کریستوفر کلمبوس نشان دهنده فاجعه بار تاریخ نسل کشی برای مردم بومی این مجسمه ها که بالا رفت و به افتخار او در اوایل 20 قرن امریکا به معنای توانمند سازی ایتالیایی آمریکایی ها و کاتولیک ها که مواجه شنیع تعصب و سوء ظن ثابت. اما گاهی اوقات این استدلال برای حذف مجسمه ها قوی تر از یکی از آنها را نگه دارید.

“آن را مانند مقیاس افتادن از چشم من” سناتور. Tim Kaine (D-Va.) گفت: سیاسی در اشاره به تظاهرات. هر چند به سختی طرفدار مؤتلفه آثار Kaine گفت که او تا به حال خود را پذیرفته و با حضور در Virginian سرمایه به عنوان یک علامت از “درد” و تحت فشار قرار دادند به جای جدیدتر بناهای یادبود سیاه آمریکایی ها به آمده است.

در حال حاضر Kaine می بیند که ممکن است کافی نیست. او گفت که این چیزی است که مجسمه ها نشان دهنده در مورد گذشته اما “آنها چه می گویند در مورد مردم و ارزش های ما در حال حاضر است.”

ادامه مطلب:

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de