اسپایک لی مذاکرات آمریکا میهن پرستی جدید Netflix فیلم ‘Da 5 Bloods’

توسط جیک COYLE

اسپایک لی بود فقط 10 زمانی که محمد علی در سال 1967 حاضر به پیش نویس به جنگ ویتنام. نبود مبارزه خود را علی گفت: پس از آن. ویتنامی “هرگز بدون محاکمه اعدام من است.”

علی (ع) ایستاده و پس از آن زاج که آمد راه خود را ساخته شده یک تصور در لی. آخرین فیلم “Da 5 Bloods,” باز می شود با فیلم از علی (ع) بیان.

“هر کس تمام lovey-dovey با محمد علی در حال حاضر که او را مرده می گوید:” لی. “اما در یک زمان محمد علی منفور ترین در امریکا است.”

“Da 5 Bloods” که برای اولین بار در ژوئن 12 در Netflix بکشد است و عمده فیلم به قرار دادن تجربه از جانبازان ویتنام جلو و مرکز. لی bookends فیلم با علی و دیگر سیاه فعال ارقام از دهه 60 فریم “Da 5 Bloods” به عنوان نه فقط یک فیلم جنگ اما یک پرس و جو به چه وطن پرستی به معنی برای آمریکایی های آفریقایی تبار.

“روایت شده است که رنگ از آمریکا قهرمانی است جان وین می گوید:” لی. “بنابراین من احساس آن مناسب بود که ما درست American patriots.”

لی زمان است که تا کنون prescient. خود فیلم است که پس از رسیدن فقط به عنوان میلیون ها نفر به خیابان آمده اند در اعتراض به بومی نژادپرستی و مرگ جورج فلوید. زمان نمی تواند riper برای یک فیلم است که معتقد است که “true آمریکایی” واقعا هستند.

“میهن پرستی آمریکایی است که به شما می گویند: (Expletive) است (expletive)-اد ، افرادی مانند عامل نارنجی که می گویند, ‘امریکا آن را دوست دارم یا آن را ترک’ — آنها سازمان ملل-آمریکایی می گوید:” لی با استفاده از مورد علاقه خود را نام مستعار برای رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن. “آنها نه وطن پرست. کسی که می گوید سیاه مردمی ‘امریکا آن را دوست دارم یا آن را ترک گفتند نیاز به دریافت (expletive) از اینجا به دلیل سیاه مردمی ساخته شده است این (expletive).”

لی 63 هرگز به گوشت چرخ کرده و کلمات اما او به خصوص تمایل به آن می گویند مانند آن است که در مصاحبه اخیر خود با تلفن از آپارتمان خود در شرق فوقانی جانبی که در آن او شده است قرنطینه با همسرش, Tonya و دو فرزند خود خورجین و جکسون.

ناآرامی های زیر فلوید مرگ — که برای برخی از به یاد می آورد لی “انجام کار درست” — هنوز دوباره ساخته شده و لی در فیلم همه فوری تر. “Da 5 Bloods,” او اولین فیلم خود را برای مقابله با ویتنام بیشتر گسترش لی پرشور صالح و ضروری نظرسنجی از تاریخ آمریکا و نژاد یک roiling بدن از کار است که در حال حاضر دهانه ’60s از مالکوم ایکس پس از کاترینا نیواورلئان و معاصر شیکاگو است.

آن را در مورد آفریقایی دامپزشکان (Delroy Lindo Clarke Peters, Isiah Whitlock Jr., هنجار Lewis) بازگشت به ویتنام به جستجو برای باقی می ماند از خود افتاده رهبر تیم ملی (Chadwick Boseman) و گنج از دست رفته. این لی جنگ دوم فیلم, پس از سال 2008 را “معجزه در سنت آنا” که به دنبال یک گروه از سربازان از ارتش همه سیاه لشکر در طول جنگ جهانی دوم است. در آن یک جانباز چشم جان وین در “طولانی ترین روز” در تلویزیون و می گوید: “زائر ما به مبارزه برای این کشور بیش از حد.”

سهم, سیاه, سربازان تحت نمایندگی ولی خود نقش جزئی در فیلم جنگ ویتنام — اولین جنگ پس از شروع حقوق مدنی انقلاب از 1950s و ’60s — به خصوص فاحش. آفریقایی سربازان آمریکایی اختصاص 11 درصد از سربازان در ویتنام (هر چند تنها کسری از افسران). در سال 1965 آنها 23 درصد از همه نیروهای نظامی.

“ما شده اند تقریبا به طور سیستماتیک ناپدید شد و از آن تجربه. ویتنام هنگامی که شما نگاه در “جوخه’ ‘اینک آخرالزمان,’ سیاه و سربازان در حاشیه-slash-تقریبا وجود ندارد می گوید:” لیندو.

لیندو به یاد می آورد که به خصوص ناراحت الیور استون “جوخه” است که در آن سیاه و سربازان بارها و بارها دیده یا در حال مرگ فرار یا گمراه.

“من به یاد داشته باشید که آیا من راه می رفت در این فیلم اما من به یاد داشته باشید که کاملا منزجر” او می گوید.

اصلی اسکریپت برای “Da 5 Bloods” توسط Danny Bilson و Paul De Meo بود با عنوان “آخرین سفر.” آن نوشته شده بود برای جانبازان و اول را به سنگ. وقتی که نمی رفتن در هر نقطه Lee کشیده شد به اتصالات آن به “گنج های سیرا مادره” یکی از مورد علاقه خود را و به آن بالقوه است.

“من می دانستم که از گرفتن آن است که یک اسکریپت بزرگ است اما من می خواستم به آن تلنگر به آن بگویم از دیدگاه, سیاه, ویتنام دامپزشکان می گوید:” لی.

لی بود فقط در مورد رفتن به تولید در “BlacKkKlansman” در مورد یک پلیس که نفوذ Ku Klux Klan. با Willmott لی برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی در اسکار (و دست خود را بالا آوردم تا در بیشتر رتروگراد بهترین عکس برنده “کتاب سبز”).

لی به طور مستقیم متصل “BlacKkKlansman” به سفید supremacists امروز انعقاد آن با تصاویر از Charlottesville. در “دا 5 Bloods,” لی حتی بیشتر بافته شده در مستند فیلم طراحی فیلم داستان سراسر گسترده تر مداوم تاریخ سیاه.

“مردم تمایل دارند زمانی که آنها نگاه تاریخی فیلم به رفتن” من که یک مدت زمان طولانی پیش. اوه ما نقل مکان کرد و تا کنون, ” او می گوید. “اما زمانی که شما زن و شوهر که با حال و روز فیلم است که باعث می شود آن را بسیار بی پرده مانند: این (expletive) هرگز از بین رفت.”

“صلح و عدالت حاکم در سراسر زمین؟” لی می پرسد incredulously. “من مانند — و من می دانم که شما نمی توانید چاپ این خصوص با Brooklynese تلفظ — Geeeeeet این (expletive) از اینجا.”

Willmott و لی نوشته اضافه از مستند, فیلم, اما هنگامی که در اتاق در حال ویرایش لی اغلب الهام برای اضافه کردن بیشتر. که شامل رفتن به Crispus Attucks یک آفریقایی آمریکایی کشته در بوستون کشتار و آمریکا برای اولین بار در هر مسابقه به مرگ در انقلاب آمریکا.

“او تنها علاقه مند به رفتن به گذشته را نشان می دهد در حال حاضر می گوید:” Willmott که او نیز می آموزد فیلم در دانشگاه کانزاس است. “این که آیا ما آن را دوست دارم یا نه, بسیاری از مردم در حال رفتن به دریافت تاریخ خود در فیلم اگر آنها در حال رفتن به آن را دریافت کند در تمام. پس از آن یک فرصت برای اصلاح تاریخ است.”

در فلش بک “Da 5 Bloods” قطاری تناقض بودن یک سرباز برای مبارزه با آمریکا در حالی که جنبش حقوق مدنی خروشان به خانه برگشت. عمیق در جنگل ویتنامی مردان دیده می شود گوش دادن به رادیو و پخش گزارش ترور مارتین لوتر کینگ جونیور

هیچ شخصیت بیشتر به طور کامل که مظهر دردناک جنگ از لیندو را کهنه. شخصیت خود را رشد کرده است به یک تهمت حامی و ورزش “آمریکا بزرگ دوباره” کلاه. لیندو در ابتدا خودداری کردند در این ایده تنها 8 درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار رای برای مغلوب ساختن پیشی جستن. گفت: “من به سنبله” من یک پدر. من نمی خواهم پسرم از دیدن آن” می گوید: “لیندو. اما او آمد به درک آن به عنوان یک نتیجه از کشور خود خیانت.

“این بچه ها آمد و فقط تجربه همان مسائل و مشکلاتی که به طور منظم سیاه مردمی را به جز آنها اضافه بار داشتن یک تجربه وحشتناک در ویتنام می گوید:” Willmott. “خود را سیاهی گرفت و بیش از بیش از خدمات خود را و یا هر عنصر دیگر از زندگی خود را.”

برای لی, اضافه کردن تهمت نیز غیر قابل مقاومت جناس.

“من فکر می کنم آن را مناسب است که عامل نارنجی به نظر می رسد در یک فیلم درباره جنگ ویتنام” لی می گوید. “مادرم گفت: من در سن خیلی زود: همه مردم سیاه و سفید نیست و یکپارچه ، او یکی از این چند سیاه مردمی است که بدست مست, نوشیدن, نارنجی, Kool-Aid, با پنج پوند از مهره های بازی دومینو شکر هم زده است.”

___

دنبال AP فیلم نویسنده جیک Coyle در توییتر در: http://twitter.com/jakecoyleAP

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de