2. 2 موانع انتقال فناوری.

در آمریکا ، روابط دانشگاه و شرکت در شرایط خاص و منشأ اقتصادی ، فناوری ، کارآفرینی ، سیاسی و اجتماعی انجام شده است. این اصطلاحات مشخصه های متمایز در روابط دانشگاه – شرکت را نشان می دهد که با تجربیات مشابه در سایر کشورها به ویژه جهان توسعه یافته متفاوت است. برخی مشکلات مربوط به دانشگاهیان دانشگاهی است که فاقد فرهنگ و تمایل به پیوند با بخش تولید هستند. امروزه ، ارزیابی اساتید و محققان در اکثر دانشگاه های آمریکای لاتین بر اساس پارامترهای سنتی و ملاک انجام می شود. به همین دلیل است که محقق معمولی دانشگاه آمریکای لاتین ترجیح می دهد وقت خود را به تحقیقات اساسی اختصاص دهد و نتایج را منتشر کند ، با توجه به اینکه این امر مسیری مطمئن تر از افزایش و امکان بهبود حقوق را نشان می دهد. همچنین ، هنوز هم رایج است که بدانیم دانشگاه ها از ساختار نهادی مناسبی برای تجاری سازی فناوری ها و خدمات خود برخوردار نیستند (Solleiro et al.، 2012)

در مکزیک ، در موانع اصلی انتقال فناوری ، عدم وجود فرهنگ کارآفرینی در مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی عمومی است. پیشنهاد محدود پژوهشگران و تحقیقات با امکان تجاری سازی؛ کمبود دانش و تقاضای فناوری توسط بنگاهها. عدم ارتباط بین پیشنهاد و تقاضای احتمالی؛ تعامل کاهش یافته بین بازیگران تحقیق ، توسعه و نوآوری؛ و برخی از فریم های نظارتی (Lizardi & Velázquez، 2010).

دانشگاه تهران

انتقال فناوری بخش تولید دانشگاه توسط نویسندگان مختلف در کشورهای مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است و عوامل مؤثر در موفقیت این فعالیت و همچنین مواردی را نشان می دهد که موانع یا موانعی برای دستیابی به آن نشان می دهد. وو و همکاران (2015) خاطرنشان كرد كه نگرشها و برداشتهاي پژوهشگر تا حد زيادي قابل توجه است. شرایط چارچوب نهادی بر رفتار دانشگاهیان در مورد تعهد در فعالیت های انتقال دانش تأثیر می گذارد. در همان زمان به

D’Este و Patel (2007) ذکر کردند که ویژگیهای نهادی بر تعامل ایجاد شده با صنعت تأثیر می گذارد. در طرح رابطه دانشگاه و صنعت که توسط Bercovitz & Feldmann (2006) ارائه شده است ، در محیط دانشگاه قوانین رسمی وجود دارد که مشوق ها و پاداش ها و همچنین قوانین غیررسمی ، رویه های استاندارد عملکرد و هنجارها هستند. سرانجام ، در هسته اصلی انتقال فناوری ، هر دانشگاهی با ترکیبی از مشوق های شخصی و نهادی ایجاد می شود. برخی خصوصیات و عوامل شخصیتی نوع روابط دانشگاه و صنعت را تحت تأثیر قرار داده و شکل می دهند (شوبرت و همکاران ، 2014).

علاوه بر این ، نوآوری یکی دیگر از عوامل مهم است. دانشگاهها فقط موظف به ایفای نقش مؤثر در آموزش و پرورش و توسعه علم و فناوری نیستند ، بلکه می توانند نتایج علمی خود را در نوآوری های مفید همیشه تغییر دهند که ممکن و مطلوب باشد. اصلی ترین مزیت رقابتی دانشگاهها در بازار دانش ، صلاحیت آنها برای تولید اکتشافات اصلی جدید و رویکردهای جدید برای حل مشکلات است (Debackere & Veugelers، 2005).

به این معنا ، سه متغیر مستقل مربوط به انتقال فناوری دانشگاه صنعتی (متغیر وابسته) بیان شده است: عوامل نهادی ، مشخصات علمی و نوآوری. برای این مطالعه ، عناصر زیر توضیح داده شده است.

2.3 عوامل مؤسسه.

برخی از مطالعات بر عوامل مرتبط با مدیریت دانشگاه تأکید دارند (Díaz، 2014؛ Cabrero et al.، 2011؛ ​​Harman، 2010)؛ مانند کمبود هنجارها و رویه ها (Solleiro et al.، 2012؛ Bercovitz & Feldmann، 2006؛ Bajo، 2006)؛ پارامترهای ارزیابی تحقیقات ، مقررات مالی و شیوه های اداری مربوط به مشارکت دانشگاهیان در فعالیت های متمرکز به تجارت و همچنین شیوه های مدیریت خاص بخش تولیدی است (Solleiro et al.، 2012؛ O’Shea et al.، 2005)؛ و مشوقها (Díaz، 2014؛ Padilla & Garrido، 2012؛ Cabrero et al.، 2011؛ ​​White & Bruton، 2011؛ ​​Caldera & Debande، 2010؛ Link؛ Siegel & Bozeman، 2007؛ Bercovitz & Feldmann، 2006؛ O’Shea و همکاران ، 2005 ؛).

به همین ترتیب ، تمرکز بر اجرای فعالیتهای محور به اهداف فناوری و نوآوری بخش تولیدی (Rubio، 2014؛ White & Bruton، 2011)؛ پیشنهاد محدود پژوهشگران و تحقیقات با امکانات تجاری ، مدیریت محدود حقوق مالکیت معنوی (Cabrero و همکاران ، 2011 ؛ Lizardi و Velázquez ، 2010). عدم اطلاعات در مورد دفتر انتقال فناوری (TTO) (Rubio، 2014)؛ تجربه کافی در زمینه تجارت و بازاریابی دفتر انتقال فناوری (وو و همکاران ، 2015 ؛ پادیلا و گاریدو ، 2012 ؛ هارمن ، 2010 ؛ پیوند ، سیگل و بوزمن ، 2007 ؛)؛ و همچنین عملکرد آن (D’Este و همکاران ، 2009)؛ عدم پشتیبانی در شناسایی نتایج تحقیق که دارای ارزش تجاری هستند ، همچنین مستندات اکتشافها و تعیین اینکه آیا